Prăbușirea podului „văruit” a provocat multe pagube
Ca urmare a producerii evenimentului din data de 09.06.2022, în urma căruia podul de peste râul Siret ce face legătura între localitățile Luțca și Sagna a fost distrus, mai multe ovine au fost surprinse sub dărâmături.
Pompierii au identificat 20 de capete ca fiind surprinse sub pod: 4 oi au putut fi extrase în viață, ulterior fiind predate proprietarului, alte 16 oi fiind identificate fără semne vitale. Totodată s-a constatat ca cel puțin o oaie este încă în viața și este surprinsă sub elementele prăbușite ale podului.
Cum orice viață contează, au fost căutate soluții pentru scoaterea acestor oi din zona respectiva.
Specialiștii din cadrul ISC Neamț ne-au comunicat că orice intervenție asupra podului poate genera prăbușiri ale elementelor acestuia.
În acest context, zona în care este interzis accesul este la o distanță egală cu înălțimea elementelor din podul prăbușit.
Având în vedere că se efectuează cercetări cu privire la cauza producerii accidentului, elementele podului trebuie să rămână în poziția de după prăbușire, astfel încât experții tehnici / specialiștii investigatori să aibă o imagine cât mai completă.
ISU Neamț menține legătura cu IPJ Neamț urmând să intervină pentru salvarea animalelor surprinse sub pod sub coordonarea expertului tehnic, astfel încât să nu afectam cercetările în curs.
Pentru că suntem preocupați de salvarea vieţii au fost efectuate căutări a unor posibile victime și în apele râului Siret cu ajutorul unei bărci și a scafandrilor de la ISU Neamț.
Podul a fost cosmetizat cu 8.3 milioane de lei
Lucrări de cosmetizare a podului au costat 8,3 milioane de lei și au durat peste un an de zile.
Contactat de Digi24, patronul firmei care a executat lucrările de reabilitare a podului de la Luțca, de peste râul Siret, spune că nu s-a intervenit asupra structurii de rezistență și că lucrările, terminate cu 6 luni mai devreme, au fost mai degrabă unele de cosmetizare.
Ori a fost o cedare la hobanele care erau de 50 de ani…(…) Noi nu am dezvelit hobanele, ca să vedem ce se întâmplă cu armăturile din interiorul hobanelor. Am respectat în totalitate proiectul pe care l-am avut la dispoziție. Nu s-a umblat la structura de rezistență, aproximativ 99% deloc. Am făcut numai un fel de modernizare și reabilitare a podului, inclusiv tencuieli la grinzi, placa de pe pod s-a făcut nouă și s-au făcut restul modernizări, dar fără a umbla la structura de rezistență a podului, a declarat pentru Digi24 Romică Rotaru, patronul firmei care a făcut lucrările.
Fiul constructorului, fostul deputat PSD Alexandru Rotaru, a fost inginer la firma de construcţii responsabilă de lucrările la podul din Neamţ, e adevărat, nu în perioada în care au fost realizate lucrările de construcţie. El spune că acum se fac verificări.
„Este afacerea familiei, nu știu, nu pot să dau dau niciun răspuns în momentul de față”, a declarat Alexandru Rotaru pentru Digi24. În declarația sa de avere scrie că a fost inginer la această firmă.
„Suntem în momentul de față în verificări. Podul este dat în circulație de mai bine de jumătate de an de zile, nu știu ce s-a întâmplat, nu știu prea multe detalii, suntem acum în verificări să vedem la ce concluzie ajungem”, a declarat Alexandru Rotaru.
Întrebat care crede că a fost motivul prăbușirii, Alexandru Rotaru a spus că din ce a înțeles – pentru că nu a ajuns încă la fața locului – era un camion de mare tonaj pe pod și „bănuiește” că acesta ar putea fi motivul.
În spațiul public au circulat informații că ar fi fost turnat asfalt nou peste asfaltul vechi și aceasta a dus la îngreunarea podului. Alexandru Rotaru neagă însă aceste informații.
„Nu, nu, nu. Deci, podul a fost făcut, modernizat conform proiectului, s-a turnat o placă de suprabetonare și un strat de asfalt deasupra, a fost întărită structura cu niște lamele de carbon, în fine, e o procedură complexă, dar proiectul a fost respectat sută la sută, în totalitate”, a precizat Alexandru Rotaru.