Aplicația Moovit vs viața reală

Aplicația Moovit s-a lansat de curând în Piatra Neamț.

Această aplicație a fost făcută pentru a ne arată mersul microbuzelor și autobuzelor din Piatra Neamț.

Nu știm dacă această aplicație se află în teste pentru municipiul Piatra Neamț, dar sperăm să fie așa pentru că venim cu un feedback din realitate și sperăm să se țină cont de cercetarea noastră la fața locului.

Moovit vs viața reală?

Da!, De fapt, în realitate, mersul microbuzelor și a transportului public nu reflectă în mod real cu programul din aplicație, dar nici cu programul afișat pe afișajul din stațiile de autobuz/ microbuz.

Pe lângă acest aspect, unele microbuze nu mai vin deloc, iar noi ca cetățeni așteptăm în stație foarte mult timp, fapt care duce la  întârzierea noastră la serviciu.

Ar fi util, odată cu utilizarea aceastei aplicației, firmele de transport, să anunțe atunci când o cursă s-a anulat sau întârzie.

Dacă mergem mai departe, mai putem adăuga o meteahnă a unilor șoferi de microbuz/autobuz, NU îți dau bilet. Acest aspect se întâmplă doar dacă îi rogi și le spui că ai nevoie pentru decontarea transportului.

Tot în transportul în comun, sunt șoferi care „galopează” în trafic pentru a ajunge înaintea autobuzelor pentru a „le fura clienții’, iar când se întâlnesc în aceeși stație, se blochează unul pe altul, plus că se mai și înjură. Scene la care participăm ca niște oameni civilizați ce suntem.

Pe lângă această grabă, de a fi primul în stație, ei mai conduc și agresiv, uneori nu poți să stai pe scaun sau dacă stai în picioare, să te ții puternic de bară din cauza condusului haotic.

„Scurtarea” traseului și gropile din asfalt

Unii șoferi mai „scurtează” traseul posibil din cauza drumului plin de cratere ( traseul Bloc40 – 9 Mai, nu opresc mereu în stația de la Muzeul de Istorie, dacă nu coboară nimeni ) care, imediat după ce treci de Muzeul de Istorie și faci stanga, dai direct peste niște cratere și microbuzul pocnește din toate „încheieturile”.

Distanțarea socială

De multe ori în microbuze și autobuze, distanțarea socială este ZERO, pe lânga asta, mulți călători nu poartă mască chiar de la urcarea în mijlocul de transport în comun, așa cum ar fi normal.

Dimineața, în microbuze, călătorii stau precum sardinele, o comparație corectă pentru transmiterea realității, poate NU AR FI RĂU dacă s-ar suplimenta transportul în comun în anumite intervale de timp.

Ar fi ideal ca PRIMARUL să urce într-un microbuz / autobuz și să călătorească 1-2 trasee și să vadă „cât de bine” se circulă în transportul public în comun.

Curățenia din transportul public

Sunt zile în care în transprotul public în comun, este o mizerie de nedescris, semințe, gunoaie și multe alte deșeuri care se găsesc pe suprafața pardoselii.

Vina este a noastră, deoarece nu suntem educați suficienți, iar sancțiunile sunt foarte mici…. spre deloc.

Pe lângă curățenie, starea microbuzelor / autobuzelor este în degradare. În urmă cu câteva zile, ușile unui autobuz de la SC TROLEIBUZUL SA, erau legate cu lanțuri.

Posibil ca după ce noul proiect de mobilitate urbană va fi finalizat, transportul public în comun din Piatra Neamț ar putea fi la standarde mai ridicate. Dar, ceea ce prezintă acum orașul în materie de transport în comun este o șansă singură de infectare nu doar cu Covid-19.

Transportul rural

Despre transportul rural, putem scrie o carte. Transportul în mediul rural este mult mai rău decat transportul urban.

Autobuzele sunt în stare mult mai gravă, multe au probleme în mers și au fost și diverse incidente cu autobuze care au luat foc în mers sau care se defectau pe traseu.

Flota autobuzelor pentru transportul rural, este foarte veche și nimeni nu face nimic, chiar dacă ține de anumiți operatori economici privați. Oamenii s-au obișnuit așa din păcate!

Șoferii autobuzelor transportului rural nu dau nici ei bilete, poate dacă ar da toți bilete și cei de pe urban și rural, ar ajunge mai mulți bani la firmele de transport și așa poate s-ar mai putea moderniza transportul.

CE APRECIEM:
  • pasul înainte pentru un transport modern, cu siguranță intenția!
  • achiziția noilor autobuze
  • traseele și stațiile de așteptare sunt mapate

REALITATE:

  • avem niște autobuze depășite de ideea unui transport modern așa cum se dorește el a fi definit
  • nu știm cum arată noile autobuze care vor fi pe străzile acestui oraș
  • nu credem că programul de transport este încărcat pentru că ora de așteptare nu este aceeași cu momentul în care sosește autobuzul în stație (testat)
  • timpul din aplicație nu corespunde cu timpul afișat, de foarte multe ori autobuzul nu vine atunci când te aștepți (testat)
  • autobuzule nu respectă setul de măsuri și reguli în domeniul transporturilor pentru prevenirea răspândirii COVID-19 (testat) – zilnic autobuzele sunt ticsite de oameni care stau lipiți unii de ceilalți, nici vorbă de distanțare.
  • în zona ușii de acces a pasagerilor, în interiorul mijlocului de transport ar trebui  să fie monte dozatoare cu soluții dezinfectante pe bază de alcool, ceea ce NU există! Dacă sunt în unele, acestea sunt goale.

PROPUNERI:

  • informaţii în interiorul vehiculelor despre numărul traseului, destinaţie, următoarele staţii
    şi eventualele corespondenţe cu alte linii şi mijloace de transport public (pe afişaje electronice şi cu anunțuri vocale)
  • achiziționarea biletului prin aplicație/plata cu cardul în mijlocul de transport în comun sau prin telefoanele mobile folosind SMS-uri (înaintea călătoriei şi în timpul călătoriei)
  • informaţiile trebuie să fie disponibile la momentul potrivit, în locaţii adecvate şi prin mijloace
    adecvate pentru CETĂȚENI
  • curățenia din mijloacele de transport, utilizarea dezinfectanților
  • echipamente de bord pentru autobuze (de exemplu, GPS) şi un server central de prognoză în timp real pentru gestionarea şi furnizarea de informaţii în timp real (hardware şi software)
  • un site web cu informații despre mobilitatea din Piatra Neamț

Instagram InfoNeamț

Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *