Sistemul medical din Piatra Neamț bolnav de nepăsare

Foarte multe cadre medicale au intrat în izolare la domiciliu și zeci de pacienți nu au putut beneficia de serviciile medicale pentru care erau programați cu 1 sau 2 luni înainte.

Cine anunță pacienții de modificările de ultimă oră ale medicilor?

Referitor la acest aspect. Pacienții se plâng că și medicii de familie pleacă în concediu fără să fie anunțați. Cu toate că nu se publică nimic în mediul online/offline sau să fie anunțați telefonic de modificări. Astfel, mulți pacienții s-au prezentat la cabinetele medicilor fără a ști că aceștia se află în concediu.

În această dimineață am asistat la un astfel de caz în Policlinica Piatra Neamț.

Fiind prezent ca însoțitor al unui pacient. Pe hol la hematologie, 2 femei însărcinate care având recomandare de repaus total la pat s-au prezentat la un cabinet medical pentru un consult de specialitate, în urma căruia, ar fi trebuit să obțină și medicație.

Femeile acestea au ajuns la programarea realizată cu ceva timp în urmă, dar marea le-a fost mirarea când au observat pe ușa cabinetului un afiș prin care era anunțat că medicul este în concendiu. Cu toate că, una dintre femei făcuse confirmare telefonică privind programarea cu doar câteva zile înainte.

Femeile care vin aici nu au voie să facă niciun fel de efort fizic pentru a reuși să susțină sarcinile până la final. Una dintre femeile prezente pe hol în fața cabinetului acestui medic a început să plângă povestind că a ajuns foarte greu la Policlinică, având recomandare să stea doar la pat.

Considerăm acest medic fără empatie față de pacienții săi, ca să nu mai spunem că este lipsit de orice formă de respect față de aceștia. În Piatra Neamț, lipsa respectului pentru pacienţi este o boală incurabilă!

Sunt cabinete de familie unde medicii sunt în carantină și pacienții nu își pot lua bilete de trimitere sau alte documente. De ce aceștia nu își anunță pacienții de modificările intervenite în programul acestora?

Aceștia nu se gândesc că unii pot face drumuri lungi pentru a ajunge la un consult de specialitate, pot fi femei însărcinate, unele cu risc, bătrâni, copii, sau cazuri grave!

Cu toate acestea cunoaștem faptul că potrivit CNAS Neamț, toate biletele de trimitere și alte documente, își prelungesc valabilitatea, dar ce fac cei care au nevoie de documente noi?

Potrivit dispozițiilor Ordinului MS/ CNAS nr. 2213/ 937/ 2021 pentru completarea anexei nr. 50 la Ordinul ministrului sănătăţii şi al preşedintelui Casei Naţionale de Asigurări de Sănătate nr. 1.068/627/2021 privind aprobarea Normelor metodologice de aplicare în anul 2021 a Hotărârii Guvernului nr. 696/2021, se prelungeşte până la finalul lunii în care încetează starea de alertă declarată potrivit legii, în contextul epidemiei cu virusul SARS-CoV-2, termenul de valabilitate pentru următoarele documente a căror valabilitate expiră până la această dată:

a) biletele de trimitere pentru specialităţi clinice, inclusiv pentru specialitatea medicină fizică şi de reabilitare;  

b) biletele de trimitere pentru specialităţi paraclinice;  

c) recomandările medicale pentru îngrijiri medicale la domiciliu, îngrijiri paliative la domiciliu, precum şi pentru dispozitive medicale, tehnologii şi dispozitive asistive, ce se depun/se transmit la casa de asigurări de sănătate;  

d) deciziile de aprobare pentru procurarea dispozitivelor medicale, tehnologiilor şi dispozitivelor asistive. În cazul deciziilor pentru dispozitivele medicale acordate prin închiriere, pentru dispozitivele de protezare stomii şi pentru dispozitivele pentru incontinenţă urinară, al căror termen de valabilitate a fost prelungit, se emite o nouă decizie de aprobare, cu precizarea duratei pentru care se prelungeşte decizia iniţială, precum şi taloanele aferente perioadei pentru care a fost prelungită decizia. Atât noua decizie, cât şi noile taloane se transmit persoanei beneficiare prin orice mijloace de comunicare. 

Instagram InfoNeamț

Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *