Iulian Bulai: Ne ținem de cuvânt și construim autostrăzi pentru Moldova

Deputatul de Neamț Iulian Bulai, recunoaște oficial că studiul de fezabilitate pentru tronsonul Tg. Mureș-Tg. Neamț este depus în bătaie de joc de către proiectantul spaniol:

”se desfășoară evaluarea studiului de fezabilitate de către CNAIR, studiu la care s-a constatat că 4 volume lipsesc, iar câteva sunt incomplete. Aceste revizuiri vor duce la o prelungire a termenelor din celelalte etape ale proiectului. Acest lucru necesită o deosebită atenție, deoarece capetele autostrăzii A8 fac parte din finanțarea PNRR, iar documentația incompletă poate afecta termenele care au fost convenite”,  declară Iulian Bulai.

Activiștii proautostradă amenință cu blocarea străzilor bănuind șpăguirea politicienilor și autorităților
autostradamoldova

Activistul Ionel Apostol susține că proiectele celor 2 autostrăzi ale Moldovei par a înainta în bătaie de joc.

A7. Tronsonul Focsani-Bacau, responsabili de proiect si SF, firma CONSITRANS-se lucreaza la studiile geo in „dorul lelii” cu 3 utilaje din 10 contractate. In continuare spun ca vor finaliza studiul Geo si vor raspunde la toate clarificarile cerute de CNAIR pana pe 26 Aug. 2021.Acordul de mediu va fi eliberat pana la sfarsitul lunii septembrie (daca se vor respecta termenele de preddare SF). Analiza probelor de laborator- finalizata in proportie de 63%. Dupa cum merg lucrurile exista riscuri majore ca pana la sfarsitul anului 2021 sa nu fie lansata licitatia pt executie. Sa nu uitam ca acest tronson trebuie sa fie finantat prin PNRR.
Tronsonul Bacau – Pascani : Responsabili de acest SF+PTh, firma Acciona, care inca nu a raspuns la toate clarificarile trimise de CNAIR. Problema puturilor pentru alimentarea cu apa potabila a municipiului Roman inca nu a fost rezolvata. Data obținerii acordului de mediu a fost schimbata: initial era 20.10 2021, iar acum se discuta despre luna noiembrie 2021. La fel ca pe tr. Focsani – Bacau, si aici exista riscul ca pină la finalul anului sa nu poata fi scoasa la licitatie executia.
Tronsonul Pascani-Suceava – Siret. Aici avem o asociere de doua firme : Search Corporation si Edis. Se lucreaza la ridicari topo si in paralel la studii geo(doua utilaje)

A8. Tronsonul Tg Mureș – Tg NeamțFirma Acciona a predat „o tentativa” de SF final pe doua stick-uri si apoi au plecat toti in concediu. CNAIR a facut o prima evaluare dpdv cantitativ, si s-a descoperit ca, din cele 12 volume care compun SF-ul, 5(cinci) sunt incomplete sau lipsesc cu desavarsire. Asta inseamna ca firma Acciona a predat un draft incomplet, „la plesneală”, incalcand asfel promisiunea facuta cu multe luni in urma si mentinuta in permanenta la toate sedintele de progres, ca in 7 august 2021 va preda un SF complet.
In cadrul sedintei de astazi am intrebat reprezentantii CNAIR si ai Ministerului Transporturilor, cu cine vor colabora din firma Acciona pentru a rezolva toate problemele din SF in cele 13 zile care au mai ramas, conform legii, pana la finalizarea receptiei acestui document, tinand cont ca toata lumea este in vacanță? Din pacate la aceasta intrebare nu am primit un raspuns clar. S-a strans din umeri.
As vrea ca dumneavostra, cetatenii din Moldova, beneficiarii acestui SF, sa va imaginati ce se va intampla atunci cand se va analiza acest document si dpdv tehnico-calitativ. Parerea mea este ca, va fi un dezastru! Mai sunt 13 zile pana ne vom convinge de acest fapt.
Tronsonul Pascani – Iasi – Ungheni – responsabil completare SF si PTh firma CONSITRANS, se afla in continuare in AMC2, desi saptamanile trecute se discuta ca dupa 15 aug. vor incepe studiile geotehnice pe sectorul Tg. Frumos – Letcani”.

Ionel Apostol spune că studiile pentru autostrăzile A7 și A8, în special SF-ul pentru tronsonul Târgu Mureș – Târgu Neamț, merg atât de greu deoarece ”politicienii sunt slabi sau cointeresați, la fel ca și unii funcționari ai statului. Dacă ar fi corecți atunci firmele de proiectare nu și-ar mai permite asemenea întârzieri și lucrări în bătaie de joc. Probabil au fost înțelegeri făcute la început cu politicienii «luați lucrarea la un preț mai mic și o faceți din birou» iar acum, când noi stăm pe capul lor și-i verificăm pe teren, nu știu pe unde să scoată cămașa. Dar pregătim acțiuni de protest, nu-i lăsăm să-și bată joc de Moldova”, a promis activistul de la ”Împreună pentru A8”.

Sursa: topiasi.ro

2 comentarii la „Iulian Bulai: Ne ținem de cuvânt și construim autostrăzi pentru Moldova

  • Foarte bine că s-au alocat fonduri și pentru județul Neamț dar lucrările începute când le finalizati sau va apucați de lucrări ca să aveți activitate, și de terminat nimic. De exemplu tronsonul Bicaz-Poiana Teiului ce ziceți?

    Răspunde
  • Ce autostrada ati construit mai labarilor? Nu va e rusine jigodiilor, cautati numai sa cheltuiti bani pe hartii inutile, proiecte fara sfarsit si nimic palpabil. 3 km de varinta a Bacaului e autostrada mai jegosilor???

    Răspunde

Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *